23 december, 2011

Citalopram Orifarm

Igår var jeg til lægen for at snakke med hende om min- og andres mistanke om at jeg har stress; kom ud med en recept på Anti-Dep medicin...
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for vil helst ikke gøre mig kunstigt glad på den måde, men har hverken tid eller penge til psykolog... Snakkede med min søster om det, og blev enig med hende om at min læge burde have henvist mig til en psykiater inden hun bare kaster en recept i hånden på mig.. Hun sagde endda bare "Man kan selvfølgelig ikke bare sætte dig ind i et skema, men svarene på det her spørgeskema kunne tyde på at du har en moderat til svær depression", så hun har ikke engang sagt at jeg 100% har depression... Hun spurgte mig ikke engang om jeg dyrker noget motion?
Det har jeg da hørt er en MEGET vigtig ting hvis man vil dæmpe stress og depression..
Jeg synes det er RET hurtigt bare lige at smide piller i nakken på mig; specielt når det er piller som skulle være mega svære at komme ud af igen, fordi man bliver afhængig af dem.
Hvad hvis min depression bunder i stress?
Så hjælper det mig jo ikke bare at tage piller så min hjerne får en ekstra dosis serotonin...

Jeg tror jeg vil spørge min studievejleder om jeg ikke kan snakke med skolepsykologen i nogen tid indtil jeg finder ud af om det ER depression, og så snakke med en psykiater, hvis jeg bliver enig med psykologen om at medicin måske ville være en løsning for mig, samt snakke med nogle af mine venner som tager anti-dep medivin, bare sådan for at få noget brugbar vejledning inden jeg hopper ud i de dersens piller, og så skulle jeg måske overveje at begynde at svømme, for vi har jo en svømmehal i Vollsmose, og det kan da umuligt være vildt dyrt.
Desuden tror jeg at jeg vil give weed en lang pause efter nytår, for folk omkring mig siger at jeg er blevet meget anderledes, og selvom jeg ikke vil indrømme det, så er det nok lidt det der har været med til at hive mig ned... Det er bare svært, for det er først når jeg er skæv jeg synes jeg rigtig kan mærke mine følelser. Når jeg ikke ryger er jeg bare en grå blob som går og er lidt muggen over alt, og som bare sidder og hører musik i skolen fordi det virker som om at alle omkring mig alligevel synes jeg er uinteressant, eller også kan jeg ikke overskue dem...
Men INDTIL nytår står den ihvertfald på bongweekend i Jylland : D
Hvis det da bliver til noget, så det vil jeg se frem til, selvom jeg ikke har røget mere end én gang siden David troede han ville holde pause, fordi jeg lige har villet bevise overfor mig selv at jeg ikke BEHØVER weed, så går nok ret hurtigt død haha xD

Jeg savner at ryge og tegne... Siden jeg næsten er holdt op, er min tegneblok næsten ikke blevet rørt... Når jeg forsøger ender jeg bare med at sidde og kigge på mine gamle tegninger efter at have gloet på en blank side i 10 minutter...
Savner også David! Min plejemor havde sagt han gerne måtte komme og holde jul med os, men forstår godt at han ikke har lyst... Det kunne bare være DET BEDSTE, hvis han var her lige nu!<3
Vi har aftalt at give hinanden gaver EFTER jul, for jeg har INGEN penge lige nu! Tror jeg ved hvad han skal have :3
Han har ikke givet det mindste vink om hvad han giver mig, ihhhh! x3

Min Medusa er næsten ikke hævet mere, og har fået en mindre kugle i, så nu ser den ikke så voldsom ud på trods af den lange stang; glæder mig til at få en kortere stang i, så jeg ikke ligner en enhjørning(... på munden?... lol...)

Mit humør er ret... nedern'... Vågnede op med følelsen af de SYGESTE tømmermænd imorges og har det stadig virkelig dårligt, men alt bliver forhåbentligt meget bedre når Freya og jeg skal lave konfekt og pynte juletræ!
Glædelig Jul imorgen, hvis jeg ikke får skrevet et indlæg der!

Ingen kommentarer: