01 december, 2011

Stress??

Min kæreste har opfordret mig til at tage til lægen og blive undersøgt for Stress, men...
”ARGH, har ikke tid til at tage til lægen!”

Kan du se hvad han mener, for jeg ANER ikke hvad han snakker om haha! xD
Lol nej okay, spøg til side...

Jeg tror et eller andet sted at han har ret, for kan godt mærke symptomer, som at jeg har lettere til tårer, Kortere lunte, kolde fødder(Ved godt det også kan være mit blodomløb som fucker), er meget glemsom, kan slet ikke falde i søvn om natten, Og selvom jeg egentlig ikke har 1000 ting jeg skal nå, kan jeg ikke overskue ting som at lave lektier, Gøre rent, eller bare besøge mine venner… Min dag er også bare HELT ødelagt hvis en af mine vaner bliver brudt, eller hvis Christian har sat toiletrullen den forkerte vej, så papiret hænger mod væggen åhhh... Jeg kan snart ikke holde mig selv ud mere; vrisser konstant af David, og skal konstant være i gang med flere ting; ellers kan jeg ikke holde mig i ro(Fx skal jeg sidde og tegne, ordne dreads, chatte, stene net eller sådan noget, hvis jeg ser en film, for ellers kan jeg slet ikke fokusere på filmen, fordi mine tanker om alt muligt andet snakker højere end skuespillerne...)
Åhhh, altså dog… Tror også jeg har vinterdepression, men nu må vi se.. Skal alligevel til lægen med alt muligt andet samtidig -.-
Skal bla. have tjekket om jeg har skæv ryg, tjekket modermærker, og tjekket om der er noget galt med mine knæ (Som i kan se har sparret skader op til ét lægebesøg, da jeg jo som sagt ikke har tid til at tage til lægen… )
 Min computer er også ligeså skadet som mig, så der kommer en periode på et par uger hvor jeg så, logisk nok, ikke rigtig får skrevet så meget herinde.. Det bliver dog sikkert rart nok at få tid til at være kreativ igen. Men puuuha! Én dag uden computer kan være svært for mig; hvad sker der med mig på 3 uger?!
Håber det gør at jeg begynder at lave noget yoga og meditation, for at få tiden til at gå; tror det vil være godt for mit stress(eller hvad det er)

Har ikke nogen julekalender, intet julepynt, og INGEN julestemning btw øv ._.
GLÆDELIG 1. DECEMBER ^^!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vil også sende en opfordring til dig, kære Kianna. Tag et smut til lægen - det lyder meget som stress, og det er altså vigtigt at få sat ord på, også så du ved hvordan du skal reagere på det. Hvis ikke helbredet fungerer, så fungerer intet. :-)

Kianna sagde ...

Ja, både at få sat ord på det, så man har noget konkret at forholde sig til, men også så jeg måske kan få lidt ekstra fravær i skolen, for jo mere jeg er fraværende, jo dårligere får jeg det fordi jeg tænker "Åh nej, hvad hvis jeg bliver smidt i fuld pensum?!", og istedet for så at komme ALTID, ender jeg med at tage fri(somme tider flere gange om ugen) for lige at samle tankerne, og få ordnet hverdagsting, så jeg kan være klar til næste dag, hvilket ofte ender ud i at jeg bare ligger og kører rundt i tankerne om hvor rart det ville være ikke at gå i gym...

Karmus sagde ...

Kære Kianna. Når man er stresset, så skriver man ikke blogs om det. Noget af det første jeg gjorde da jeg fik et travlt liv, var at droppe bloggeriet. Ja, det var hårdt, og jeg håber da også på at begynde på det igen en dag, men sådan som tingene ser ud nu: nej :)

KraMMer

Karmus sagde ...

Undskyld hvis jeg fik formuleret mig lidt hårdt, men jeg syntes det var lidt paradoksalt at du tilsyneladende har tid til at blogge, men ikke til alt det andet i dit liv som dybest set er vigtigere. xD

Kianna sagde ...

Nu ved jeg ikke om du, med din første besked, mener at du har haft stress, men man behøver altså ikke nødvendigvis at have et travlt liv for at være stresset... Jeg kan Fx. sagtens blive stresset, bare pga. mine tanker, fordi de ALDRIG stopper...

Jeg tror stressede mennesker skriver ligeså meget dagbog som alle andre, hvis ikke mere... Fx. anbefales det jo at man fx. laver en stressdagbog, så man kan se tilbage på hvad der har stresset en i løbet af dagen, og så tænke hvad man kunne have gjort i de situationer, så man ikke var blevet stresset af dem.
Det er jo heller ikke fordi at stress får en til automatisk, kun at gøre de vigtige ting; tvært imod.. Overspringshandlinger er langt mere overskuelige end de ting som er den egentlige grund til stressen fordi de ting er langt mere krævende(For mit vedkommende ihvertfald)... For mig er bloggen en måde hvorpå jeg kan følge med i mit eget liv, fordi det bare ræser forbi mig, og så er den det der åndehul hvor jeg kan komme ud med lidt af mit tankemylder, så jeg måske kan få, i det mindste bare nogle få, tanker ud af mit hoved, så der er mere plads til alt det andet tankemylder...

Det sårer mig ret meget, at du bare synes jeg er dum og useriøs, fordi du tror det er fucking piece of cake bare sådan lige at omlægge sit liv, og at selvom min blog er noget af det der gør mig mest rolig og afbalanceret i min hverdag, så skal jeg bare cutte den fra, så jeg kan fokusere på alt det som gør mig sur og tvær... Det er da først når man skærer alle de ting som gør en lidt klar i hovedet, og skaber lidt ægte glæde indeni en fra, at man bliver RIGTIG nedern' og anti-overskudsagtig!