01 november, 2011

Hablas Español?

Min klasse har, i denne uge, besøg af 12 spaniere, som bor hos os de fem dage de skal være her, og imorgen får jeg mine helt egne spaniere, som skal bo hos mig indtil på fredag! Jeg skal have to sovende, og jeg tror det bliver både udfordrende, men helt klart også fedt og lærerigt! Jeg er super nervøs, for de spaniere jeg har snakket med siger at drengen er ret weird, og at både ham og pigen er virkelig dårlige til Engelsk...
Idag var en masse af os, både spaniere og danskere, på café i Cafébiografen, og det var virkelig hyggeligt! Jeg faldt i snak med to spaniere som var stortset på vores engelsk-niveau, og jeg er helt ked af at de kun skal være her til på fredag, for de er mega hyggelige, og jeg får godt nok ikke trænet spansk da jeg ikke kan noget som helst uden mine noter, men det er rart at få snakket godt med engelsk. Det er også spændende at høre om deres land og kultur, og så var det også bare nice at sidde og lytte til deres samtaler på Spansk. Eller de snakker egentlig Catalansk, men det er jo sådan lidt Dansk Vs. Svensk, så fangede stadig en (meget) lille del af det de sagde.
Mine spaniere kommer lige efter i skole imorgen, så lige nu sidder jeg og terper mine spansk-noter i håb om at bare lidt af det sidder fast, så vi også kan lege lidt med det Spanske sprog istedet for at jeg hele tiden skal snakke gæt-og-grimasser-engelsk(lave mange fagter mens man snakker i håb om at de så forstår bedre) xD

Hasta luego lectores! ^^

Ingen kommentarer: