10 november, 2010

Arlette Anderson

Igår var jeg til Foredrag med Arlette Andersen som er en 86-årig dame, som udover tatoveringen "78453" på sin arm, ligner en ganske normal dame. Men da hun åbner munden og begynder foredraget bliver man mundlam! "Vi var der for at dø"
"På en hel dag fik vi en skål suppe, et stykke brød, og jeg endte med at veje 30kg".
Hun har været så tæt på Auschwitz som man overhovedet har kunne være!
"78453" var hendes nummer. Hun var ikke længere en person, men bare et nummer. Hendes historie var utrolig! Og at hun har styrke til at stå op og fortælle om det?! Respekt til hende siger jeg bare!


Drømte at jeg stoppede på gymnasiet i nat. Det virkede som to kæmpe mursten der faldt af mine skuldre! Glæder mig til det bliver nat igen.

2 kommentarer:

Josefine sagde ...

Hun har også været på vores skole og holde fordrag det er fantastisk.

Kianna sagde ...

Ja det er så! Har aldrig været særlig interesseret i sådan noget, men hun gjorde det vildt godt!